آخرین اخبار:

رویدادی های صبری

باید راهکار مناسبی برای رفع خشونت های بی دلیل جامعه طراحی کرد

٢١ اسفند ١٣٩٥
باید راهکار مناسبی برای رفع خشونت های بی دلیل جامعه طراحی کرد

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان و تهیه کننده سینمای کشور بر لزوم اندیشیدن در خصوص راه های کنترل خشونت های بی دلیل جامعه امروز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری همایش ملی صبر، این کارگردان شیوع این رفتارهای غیر عقلانی به ویژه در میان نسل های جوان جامعه امروز را از ناهنجاری های مهم اجتماع دانست و افزود: این گون رفتارهای ناآگاهانه، گاه فارغ از شخصیت های محوری که معمولا، انسان های معمولی را در جایگاه قاتل و مقتول قرار می دهد گاه زندگی چند خانواده را هم به ویرانی می کشاند و بسیاری از کودکان نیز در این میان قربانی والدین خود می شوند.

درخشنده تاکید کرد: به دلیل عوارض فراتر از تصور این جریان که تنها به واسطه یک لحظه کنترل نکردن خشم انسان رقم می خورد، باید به صورت ویزه به آن توجه کنیم و خوشحالم که همایشی برگزار می شود تا به این مقوله حساس جامعه امروز توجه کند. یقینا این گونه جریان های فرهنگی می تواند زمینه شناخت ابعاد مختلف مساله و رسیدن به راه حل های مقابله با این بحران را فراهم کند.

کارگردان فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند در ادامه خاطر نشان کرد: هر مساله ای که آرامش جامعه را تحت الشعاع قرار دهد ناهنجاری است و باید آن را ریشه کن کنیم . جامعه تنها در سایه آرامش و امنیت رشد می کند و محیط مناسبی برای پرورش نسل های بعدی می شود. اگر در جامعه ای خشونت به امری عادی و روزمره مبدل شود این بیماری به مانند خوره به مرور جسم و جان اجتماع را نابود می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای کنترل رفتارهای خشن شاید توصیه مستقیم و شعاری چندان موثر نباشد. در این حوزه باید به صورت غیر مستقیم در یک جریان طولانی مدت زمینه تغییر را فراهم کرد اگر اینگونه خشونت ها را کنترل نکنیم بی گمان دیری نخواهد پایید که خود ما یا فرزندانمان قربانی یک از این خشونت ها خواهیم شد.

نظر خود را ثبت کنید

comment