آخرین اخبار:

رویدادی های صبری

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس تاکید کرد؛

کاهش آسیب های اجتماعی از طریق نهادینه کردن فرهنگ بخشش در جامعه

٢١ آذر ١٣٩٧
کاهش آسیب های اجتماعی از طریق نهادینه کردن فرهنگ بخشش در جامعه

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی از طریق نهادینه کردن فرهنگ بخشش در جامعه تصریح کرد: با مصالحه هم خود مجرم متوجه خطاها و زیان های که به خود و جامعه زده می شود و هم شخص شاکی به رضایت خاطر می رسد و تمام این اقدامات در کنار هم موجب کاهش جرایم و آسیب ها در سطح جامعه می شود.

به گزارش ستاد ملی صبر قوه قضاییه به نقل از روزنامه سبحان، "حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی" از کسب رتبه نخست استان فارس در کشور در پنج سال متوالی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 30 پرونده مصالحه در استان فارس به سرانجام صلح و سازش و رضایت شاکی پرونده پایان یافته است که این امر نشان از اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در این استان می باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس گفت : صلح و سازش آنقدر در فرهنگ دینی ما جایگاه والایی دارد که حضرت باری تعالی در قرآن مجید بیش از 80 بار واژه صلح را با مشتقاتش تکرار کرده است که این امر نشان از اهمیت موضوع دارد.

 موسوی افزود: به فرموده قرآن کریم نجات یک انسان که قتل کرده مثل این است که تمام انسان ها را حیات بخشیده باشید از همین رو برگزاری همایش های صلح و سازش پیامی برای افراد جامعه دارد که اگر خانواده ای از خشن ترین خطای انسانی که قتل است چشم پوشی کرده و عفو می کنند پس ما هم می توانیم از خطاها و اشتباهات کوچکتری که در جامعه به وجود می آید، راحت تر بگذریم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس نهادینه کردن این پیام را از وظایف شورای حل اختلاف و بزرگان با نفوذ در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر در دعاوی خانوادگی و مشکلات بین زوجین بخشش و گذشت وجود نداشته باشد قطعاً هم مرد و هم زن تبدیل به افرادی تنها می شوند که این تنهایی آسیب های زیادی در پی خواهد داشت و موجب از هم پاشیده شدن کانون خانواده ها و ریشه دار شدن کینه ها می شود.

نظر خود را ثبت کنید

comment