آخرین اخبار:

رویدادی های صبری

دیدار رییس مرکز توسعه حل اختلاف با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

بی توجهی به مفاسد اقتصادی زمینه ساز پیدایش آسیب های اجتماعی / مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت اول دستگاه قضایی

٢٣ خرداد ١٤٠٢
بی توجهی به مفاسد اقتصادی زمینه ساز پیدایش آسیب های اجتماعی / مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت اول دستگاه قضایی

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادقی معاون قوه قضاییه و رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادی، اولویت اول دستگاه قضایی باشد.

نماینده ولی فقیه در این دیدار تصریح کرد: ضرورت آموزش مسائل حقوقی به کسانی که پا به این عرصه می گذراند، در اولویت است تا این عزیزان بتوانند مهارت لازم را در اجرای مسائل حقوقی و رعایت قانون کسب کنند. 

وی افزود: علاوه بر کسب مهارت لازم در اجرای مسائل حقوقی، آموزش مسائل معنوی و اخلاقی را برای مقابله و جلوگیری از پیدایش آسیب های اجتماعی لازم و ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در ادامه به اولویت دستگاه قضایی جهت جلوگیری از مفاسد اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: ضرورت مقابله با مفاسد اقتصادی مانع بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه میگردد.

در ابتدای این دیدار نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اظهار کرد: برکاتی که در سازش و مصالحه وجود دارد، در احکام قضایی نیست و این صلح و سازش‌ها آثار مثبت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای یک حکم ممکن است دستگاه قضا چندین سال درگیر شود اما اگر طرفین مصالحه کنند به سرعت می‌توانند با توافق موضوع را حل کنند.

این مسئول تصریح کرد: مساجد قوی می‌توانند پایگاه صلح و سازش شوند، استان قزوین هم این ظرفیت را دارد، چرا که مردمانی فرهیخته و روحانیت قوی دارد و می‌تواند جزو استان‌های پیشتاز در این زمینه باشد، این‌ها در زیر سایه حمایت‌های حضرتعالی محقق خواهد شد، اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود دادگستری خلوت شده و در دادگاه‌ها این امکان به وجود می‌آید که با کیفیت بیشتری به امور مردم رسیدگی شود



نظر خود را ثبت کنید

comment