آخرین اخبار:

رویدادی های صبری

قاتل پسر عموی خود در دزفول با عفو و بخشش اولیای دم از قصاص نفس نجات یافت.

٢٧ خرداد ١٤٠٣

اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران و کارگروه ویژه قتل در این شهرستان توانستند با تلاش و پیگیری های مستمر خود و استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر، پس از 18 ماه، قاتل پسر عموی خود را با جلب رضایت اولیای دم، از قصاص نفس نجات دهند.

متاسفانه 18 ماه پیش فردی در مراسم فاتحه خوانی یکی از بستگان بر سر اختلافات گذشته با پسر عموی خود درگیر و آن را به قتل می رساند و این حادثه منجر به ایجاد اختلافات گسترده خانوادگی بین آنها گردید.

 با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست از شورای حل اختلاف این شهرستان جهت جلب رضایت خانواده مقتول (پسر عموی خود)، پرونده برای حل و فصل موضوع به شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد.


اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران و کارگروه ویژه قتل در این شهرستان توانستند با تلاش و پیگیری های مستمر خود و استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر، با برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول،پس از 18 ماه، در جلسه ی با حضور مسئولان نظامی، اجرایی و قضایی استانی و شهرستانی، اولیای دم بدون هیچ گونه پیش شرطی اعلام رضایت بی قید و شرط خود از قصاص قاتل فرزند خود به حرمت خادم الرضا گذشت کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

نظر خود را ثبت کنید

comment