آخرین اخبار:

رویدادی های صبری

سازش در بیش از ۱۰۰ پرونده توسط صلح یار افتخاری در استان کردستان

٠٧ تير ١٤٠٢
سازش در بیش از ۱۰۰ پرونده توسط صلح یار افتخاری در استان کردستان

صلح یار افتخاری در استان کردستان گفت: بیش از ۱۰۰ پرونده مربوط به اختلاف ملکی، اختلاف خانوادگی ، طلاق، رضایت اولیای دم در پرونده‌های قصاص، پرونده‌های اختلافی از ۲۰ میلیون تومان و بیش از ۱۰ میلیارد تومان را به سازش رسانده ام که در بایگانی ستاد صبر موجود است.

به گزارش خبرگزاری میزان – یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف دستگاه قضایی است که یکی از بسترهای مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش‌آفرینی «صلح یاران» در اصلاح ذات‌البین است.

به همین منظور با توجه به شرایط اجتماعی عفو،گذشت و صبر یک نیاز اساسی بشمار می رود زیرا یک اختلاف ممکن است موجب تشکیل چندین پرونده در دستگاه قضایی شود بنابراین افرادی که صلح و سازش را بین مردم فراهم می کنند نقش موثری در کاهش ورودی پرونده ها دارند.

 در این راستا «صلح یاران» باید ریشه‌های اختلافات را شناسایی کرده  و با ورود فعال به عرصه صلح و سازش در جامعه موجبات کاهش ورودی پرونده به دادگستری را فراهم کنند و این مهم نقش مؤثری در تمرکز قضات بر پرونده‎های مهم و کوتاه شدن زمان و فرآیند رسیدگی و پیشگیری از مفاسد احتمالی در فرآیند رسیدگی و در نهایت صدور آرای متقن را به دنبال خواهد داشت گفتنی است که صلح یاران بصورت افتخاری و به میزان نفوذشان در شهر و منطقه فعالیت می‌کنند.

مسعود داوری صلح یار افتخاری در استان کردستان اظهار کرد: مدرس کلاس‌های قرآن شهرک پردیس هستم و از سال ۶۹ فعالیت خود را در زمینه آموزش قرآن در مساجد ، فرهنگ سازی، دعوت جوانان و آموزش اخلاق در اردو‌های تفریحی از کانال مساجد آغاز کرده ام.

وی افزود: در مساجد کمک‌های مردمی خیرخواه را جمع آوری و بدست نیازمندان واقعی شهر و روستا‌های اطراف می رسانیم همچنین از این کمک ها برای ساخت مساجد و کمک در خرید مسکن خصوصا برای خانواده یتیم بار و نیازمند واقعی استفاده کرده ایم.

 وی بیان کرد: از سال ۷۱ فعالیت خود را در زمینه پرونده‌های قصاص، اختلاف ملکی و خانوادگی آغاز کرده ام و دو سال است که در معاونت توسعه حل اختلاف و ستاد صبر فعالیت دارم و بیش از ۱۰۰ پرونده مربوط به اختلاف ملکی، اختلاف خانوادگی ، طلاق، رضایت اولیای دم در پرونده‌های قصاص، پرونده‌های اختلافی از ۲۰ میلیون تومان و بیش از ۱۰ میلیارد تومان را به سازش رسانده ام که در بایگانی ستاد صبر موجود است.



نظر خود را ثبت کنید

comment