آخرین اخبار:

رویدادی های صبری

استان فارس رتبه برتر کشور در صلح وسازش

٢٩ خرداد ١٤٠٢
استان فارس رتبه برتر کشور در صلح وسازش

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: بیش از ۵۹ درصد پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف در استان فارس به صلح و سازش ختم شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در دومین همایش ستاد صبر فارس، این استان را از برترین استان‌های کشور در زمینه صلح و سازش برشمرد و گفت: از سال قبل در شورا‌های حل اختلاف کشور ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار پرونده رسیدگی شده است به طوری صلح و سازش در این پرونده‌ها در سال قبل ۳۹ درصد بوده و امسال به ۴۳ درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با بیان اینکه در استان فارس بیش از ۵۹ درصد پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده که از میانگین کشوری بالاتر هست افزود: این موضوع نشان می‌دهد ظرفیت‌های سازشی در استان فارس بسیار بالا است.

رئیس کل دادگستری فارس هم در این همایش گفت: حدود ۱۴۰۰ صلح یار،  شورا‌های حل اختلاف و دادگستری‌ها را در استان حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه از حدود ۱۰ سال قبل تا کنون استان فارس در صلح و سازش قتل عمد رتبه اول کشور را  دارا است  افزود: پارسال پرونده ۷۱ فقره قتل عمد به مصالحه انجامید همچنین در قالب پویش به حرمت امام رئوف میبخشم  تا کنون ۳۰ پرونده قتل عمد به مصالحه رسیده و امروز هم به همت کانون داوری استان ۴۴ زندانی آزاد می‌شوند.

همچنین در این همایش با هدف مدیریت فرایند داوری از سامانه جامع هوشمند الکترونیکی پرونده‌های داوری رونمایی و از فعالان عرصه صلح و سازش و صلح یاران این استان، تجلیل شد.


نظر خود را ثبت کنید

comment